Huvilakuja 13 RPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

2 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie To Tammi 12, 2012 12:42 pm

Keskiviikko 25.01.2012, iltapäivä
La Torrefazione [kahvila]
Aurora Evans & Oliver Kaikkonen


(neitin paita, farkut & kengät, forget all the others.)

Se oli ollut Miron idea. Tai lähinnä Miron järjestämä. Aurora oli ollut ensin hyvin epäileväinen juurikin tämän kyseisen idean suhteen, mutta loppujen lopuksi oli suostunut lähtemään sokkotreffeille ilmeisesti jonkun Miron kaverin kanssa. Tai no, hän ei oikeastaan ollut saanut selvää mikä se suhde oli, mutta hälläkös väliä. Aurora oli saapunut La Torrefazioneen hyvissä ajoin tietämättä yhtään mitä oli edessä - ihan tosi, hän ei ollut saanut minkäänlaista viittaa sokkotreffien toisesta osapuolesta. Neitokainen oli tilannut appelsiinimehun ja juonut sen melko pikaisestikin. Hänellä oli sylissään luonnosvihko ja kädessä koreili lyijykynä samalla kun hänen silmänsä etsivät jotain piirtämisen arvoista - kovin vaikeaa taideteosta siinä ei kannattaisi alkaa vääntämään. Lopulta Auroran katse keskittyikin pieneen poikaan ja tämän äitiin hänen ryhtyessä luonnostelemaan heitä pikkuiseen kirjaansa.

Vuosien myötä Aurora oli oppinut melko nopeaksi, mutta ei tinkinyt laadusta yhtään sen enempää - ja harrastuksekseen hän vain piirteli ja maalaili. Eivät ne mitään Kiasman taidenäyttelyiden vertaisia teoksia olleet. Täysin satunnaisia luonnoksia tai yhtäkkisiä päähänpistoksia. Taiteellisuus oli varmasti tullut perittyä äidin puolelta - isä ja Henry kun eivät osanneet piirtää juurikaan. Ei tosin sillä, että Aurora olisi pitänyt itseään täydellisenä piirtäjänä - mutta no, sanottiinko nyt niin että Christopherin ja Henryn käsialatkin olivat toisinaan sitä sorttia, ettei niistä meinannut saada mitään selvää.


Viimeinen muokkaaja, valerie pvm To Tammi 12, 2012 12:53 pm, muokattu 1 kertaa
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay To Tammi 12, 2012 12:49 pm

Oliver asteli kädet taskuissaan kohti kahvilaa, jossa oli määrä tavata joku Aurora. Sen enempää ei Miro ollut suostunut kertoa ystävättärestään, ja Oliver oli joutunut kierimään jännityksessään pari päivää. Tai no, lopulta oli Oltsu saanut ongittua pari mielenkiinnon kohdetta naisesta, ja mieltä oli todellakin lämmittänyt se että Aurora kuulemma piirsi ja maalaili. Mies itse oli pensseleihin tarttunut viimeksi puoli vuotta sitten, mutta nyt se oli alkanut taas kiinnostaa. Ehkä sitten jonain päivänä.

Tämä avasi kahvilan oven ja pureskeli huultaan hermostuneena. Aurora, Aurora? Kukahan näytti heistä eniten Auroralta? Kauaa ei miehen tarvinnut arpapeliä leikkiä, kun näkökenttään osui vaaleaverikköinen, todella kaunis ja siro neitonen. Luonnoslehtiö käsissään. Hiljaa yskäisten Oliver lähti kohti pientä pöytää ja veti hymyn huulilleen. Yh, kylläpä jännitti.
"Tota.. Hei. Sä oot varmaan Aurora?", Oliver aloitti keskustelun ja oikoi hieman takkiaan parempaan kuosiin.
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie To Tammi 12, 2012 1:10 pm

Aurora oli saanut piirroksensa lähes viimeisteltyä, kunnes hänen keskittymisensä herpaantui jonkun kutsuessa häntä nimeltä. Nainen laski kynän kädestään pöydälle, samoin kuin piirroslehtiönsä ja oikaisi hieman ryhtiään - jossain kohtaa piirrustelua hän oli valahtanut osittain pöydän alle. Aurora nosti katseensa paikalle saapuneeseen nuoreen mieheen ja hetken aikaa hän epäröi oliko tämä ihan todellinen - ei sillä että ulkonäöllä olisi ollut Auroralle mitään merkitystä, mutta hän alkoi epäillä Miron valitsevan ystävänsä komistus-katalogista. Sikälimikäli sellainen oli olemassa jossain.
"Ai, joo, sori", Aurora sanoi hymyillen päästyään "ensijärkytyksestä" ylitse. "Mä... tai ei mitään. Istu ihmeessä."

Aurora siirsi tyhjän lasinsa viereiseen pöytään ja tönäisi vahingossa luonnosvihkosensa alas pöydältä.
"Sori", nainen sanoi nostaen sen takaisin pöydälle. Oh god, milloin hänestä oli tullut näin kömpelö? "Joten... Miro selvästikin vuos jotain tietoja musta mutta jostain syystä mulle ei koskaan kerrottu edes sun nimees."
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay To Tammi 12, 2012 1:17 pm

Olli kohotti kulmiaan hitusen huvittuneena. Oliko miehen takki napitettu väärin, oliko tuon hiukset sotkussa, vai miksi neitonen tuntui hetkeksi menneen niin hämilleen? Nuorukainen seisoskeli hetken aikaa pöydän edessä, ennen kuin lopulta uskalsi siihen istahtaa. Katse seurasi edelleen tarkasti Auroran kasvoja ja toisen selvästikin hieman hätäillessä luonnosvihkokin tippui maahan. Suloista. Miehen huulilla lepäsi pieni hymy koko ajan - tästä saattaisi tulla erittäin mielenkiintoista. Kaunis neitonen, harrasti ainakin jotain samoja asioita kuin Oliver, ja kaiken lisäksi oli hirvittävän suloinen jo ensivaikutelmalta. Mieheen ei niinkään iskeneet ylimielisen itsevarmat naiset - vaikka itsevarmuus oli tottakai tärkeää.

"Se halus pitää sut jännityksessä. En mäkään melkein saanut mitään tietooni. Mut lopulta se ei kestänyt enää mun kyselyjä", paljasti Oliver hiljaisen naurahduksen kera ja riisui takkinsa, jonka alt paljastui siistin rento kauluspaita. Pitihän nyt hieman kuitenkin panostaa, krhm..
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie To Tammi 12, 2012 1:31 pm

Aurora hymähti huvittuneesti hymyillen. Hyvin mahdollisesti, Miro nimittäin osasi kyllä pitää jonkin omana tietonaan ja Aurora ei tosin koskaan jaksanut inttää asioita kovin pitkään, joten usein ne jäivät siihen - tai no, riippui tietenkin asiasta. Ei Aurora kyllä kaikessa periksi antanut - ei läheskään, mutta hän nyt vain oli melkoisen sopeutuvainen ihminen.

"Joten, onko sulla nimikin?" neitokainen kysyi. "Tai anna kun mä arvaan - hmm - Rasmus? Leevi? Joel?"
Nimi olisi varmaan ihan olennaista tietää ensimmäisenä. Miro oli selvästi kertonut tälle jo jotain Aurorasta - joskaan ei toivottavasti mitään hirveän nöyryyttävää - mutta Auroralle hän ei ollut tosiaan pihahtanutkaan, vaikka tämä oli pariin otteeseen kysellyt hyvin vihjailevasti. No, eipä se Auroraa haitannut - sitä enemmän tutustumista!
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay To Tammi 12, 2012 1:38 pm

Hetken aikaa Oliver vain katseli toisen kasvoja - pieni hymy huuliaan koristaen koko ajan. Mies ei edes tajunnut viitata tarjoilijaa heidän luokse, jotta tämä olisi voinut tilata heille kupposet kahvia. Se ehkä olisi oleellista tässä tilanteessa nyt. Kuullessaan Auroran arvailevan miehen nimeä, lipui Oliverin huulilta naurahdus ja tämä pudisteli päätään pienesti.
"Nyt varmaan lähtee mun pisteet heti miinuksille - eli sori, en ole Rasmus, Joel tai Leevi", pahoitteli nuorukainen hitusen huumorimielessä ja vilkaisi käsiinsä.
"Mä oon Oliver. Mutta sano vaan Oltsu tai Olli tai jotain. Ei kukaan melkein enää sano Oliver", mies sanaili ja ihmetteli itsekin kuinka osasi olla näin luonteva tällaisessa tilanteessa. Hyvähän se vain oli!

Katse kääntyi hetken kuluttua punapaitaiseen tarjoilijanaiseen ja Oliver hymyili nopeasti tälle.
"Hei. Me otettais kaksi kahvia", sanoi mies, ennen kuin tajusi pienen mokansa ja vilkaisi nolona Auroraan.
"Juothan sä kahvia? Tai teetä? Kaakaota? Ihan mitä vaan", mies saneli ja katseli toisen silmiin.
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie To Tammi 12, 2012 1:54 pm

Ookei, Aurora oli selvästi aivan väärillä vesillä nimien kanssa - toisaalta nimiä oli niin paljon, että oli melkoisen pieni mahdollisuus ylipäätään arvata kenenkään nimeä. Ja hei - Oliver oli paljon parempi kuin Rasmus tai Leevi tai Joel. Jostain syystä äiti oli kovinkin mielellään halunnut kummallekin Evansin perheen lapsukaiselle "kansainvälisemmät" nimet, mutta ei niitä yleisimpiä kuin Mariaa ja Annaa. Ei sillä, Aurora piti nimestään oikeastaan erittäin paljon. Ja se sopi brittiystävienkin suuhun paremmin kuin vaikkapa joku Milla-Kristiina.
"Oliver", Aurora totesi hymyillen. "Söpö. Aurora - tosin sen sä jo tiesitkin. Tosin jostain syystä mua tykätään kutsua Aukuksi."

Oliver näytti ottavan ohjat käsiinsä tilatessaan ohikulkevalta tarjoilijalta kahvit - tosin sitten mies kääntyi varmistamaan, että Aurora ylipäätään joi kahvia. Kuka hullu nyt ei joisi kahvia? Sitä paitsi, kahvi oli aamuisin pakollisuus, vaikka Aurora ei ehkä suurkuluttajaksi vielä yltänyt.
"Kahvi sopii oikein hyvin", Aurora naurahti. "Oon kaikkiruokanen."
Tarjoilija lähtikin heti sen jälkeen tekemään heille kahveja.
"Joten, Oliver", Aurora aloitti hieman salaperäisesti. "Kerro mulle jotain itsestäs."
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay To Tammi 12, 2012 2:04 pm

Mies virnisti hieman ja kohautti olkiaan. Oliko Oliver nyt sitten niin suloinen nimi? Ehkäpä. Oli se hivenen erikoisempi ja kansainvälinenkin myös, mutta silti. Kyllä nuorukainen tunsi erään toisenkin Oliverin. Miehen kätönen eksyi haromaan hiuskuontaloa ja tämä piti katseensa tiiviisti naisessa.
"Joo, tiesin. Kiitos liiallisen kinuamisen, sain sen tietooni", mies heitti hymyn kera. Tosiaan, näin se oli. Oliver oli kysellyt niin kauan - taukoamatta oikeastaan, että ehkä Miro oli antanut periksi?

"Hienoa! Mäkin olen aika kaikkiruokanen.. Paitsi oon mä allerginenkin - sitrushedelmille", mies saneli, kunnes tajusi kuinka idiootilta se kuullosti. He olivat nyt treffeillä, ja tämä sankari selitti allergioistaan sitrushedelmiin? Anna mun kaikki kestää.
"Krhm.. Joo, jotain itsestäni. No, mä oon tosi tylsä ja kerron näin alkuun että oon siis 26-vuotias. Mä valmistuin viime vuonna arkkitehdiksi ja sain itse asiassa töitä aika pian sen jälkeen. Ja tuota.. No, vapaa-aika menee ystäviä tavatessa, sit urheillessa.. Ja jonkun aikaa sitten mä myös piirsin ja maalailin. Tuli mieleen kun sulla oli joku luonnoslehtiö käsissäs", hymyili mies vinosti.
"Mut nyt on sun vuoro!".
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie To Tammi 12, 2012 2:26 pm

Aurora katsahti käsiinsä nopeasti, mutta nosti katseensa takaisin Oliveriin. Toinen oli tosissaan nähnyt vaivaa tietojen saamiseen Mirolta - olisikohan Aurorankin pitänyt yrittää vähän kovemmin? No jaa, mutta jännityksessä oli aina mukava elää ja aina sitä tuli kaikenlaista yllätyksenäkin. Se oli Auroran mielestä ihan mukavaa - positiiviset yllätykset siis. Tosin noh, hän oli hieman harvemmin törmännyt negatiivisiin yllätyksiin, mutta löytyihän niitäkin.

"Mä en usko olevani allerginen millekään", Aurora sanoi vastapainoksi ja katsahti sitten hieman epäluuloisesti. "Kai."
Aurora kohautti vielä olkiaan ennen kuin hiljentyi kuuntelemaan Oliveria. Tämäkin maalasi ja piirsi? Tai no ainakin oli maalannut ja piirtänyt. Hmm, ehkäpä tässä vaiheessa pitäisi vielä välttää pyytämästä esimerkkejä - Aurora ei ollut mikään taidekriitikko, mutta oman "taiteensa" lisäksi tykkäsi myös katsella muiden tuotoksia, etenkin harrastajien. Ammattilaisten olivat yleensä samoja kun taas harrastajat hakivat usein vielä omaa tyyliään ja uskalsivat koetella rajojaan.
"Mä en usko että kukaan voi olla tylsä", Aurora sanoi hymyillen ja mietti hetken mitä sitä nyt sitten itsestään sanoisi. "Mä olen 22, opiskelen kirjallisuutta yliopistossa kolmatta vuotta. Ja kuten sä jo varmaan tiedät, piirrän ja maalaan kanssa ja suurkulutan kirjoja... Ja tiedän kuulostavani todelliselta lukutoukalta, mutta minkäs sille mahtaa."
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay To Tammi 12, 2012 2:37 pm

"Se on ihan hyvä ettei oo allergioita", naurahti tämä hiljaa ja käänsi katseensa kahvikuppiin joka oli eteen tullut hetkeä myöhemmin. Nuorukainen nappasi pienestä kulhosta sokeripalan itselleen ja upotti sen sitten kahviinsa (no ehkei nyt kirjaimellisesti) ja hämmenteli kuumaa juomaansa lusikallaan. Oliver kuunteli hymy huulillaan toisen ääntä ja nyökkäili. Taivas, että jonkun ääni jo pelkästään osasi olla sellainen, kaunis. Sitä halusi kuunnella koko ajan lisää ja lisää. Naisen kertoessa tuon olevan 22-vuotias, piirtyi Ollin huulille hymy. Juuri sopivan ikäinen nuori nainen. Neljä vuotta ei ollut kummoinen ero.
"Vau, kirjallisuutta. Varmasti mielenkiintosta", mies sanoi kulmiaan kohottaen. Mies pystyi kuvitella naisen juurikin opiskelemassa jotakin sellaiseen liittyvää.
"Hmm, joo. Sen mä osasinkin siis jo päätellä - maalaukset ja nää siis", saneli tämä ja hörppäsi kahvistaan pienen kulauksen.
"Mä luen kans - sillon kun on aikaa. En mä nyt järin montaa opusta ole lukenut, mut joo, muutamia. Välillä on ihan kiva vaan syventyy johonkin romaaniin ja unohtaa kaikki", paljasti Oliver naurahtaen. Osa miehen ystävistä tuppasi aina leikillään kiusaamaan miestä tuon 'taiteellisuuden' vuoksi. Osasi tämä miehinenkin olla!
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie To Tammi 12, 2012 2:51 pm

Auroran eteen asetellusta kahvikupista tuli hyvä tuoksu - gosh, miten vastapaahdettu kahvi saattoikin tuoksua niin hyvälle.
"Mmm, perfect", Aurora totesi nuuhkaistessaan kahvia. "Sori, mä olen puoliksi britti, joten englanti tulee toisinaan vähän turhankin luonnostaan."
Aurora puhui toisinaan suomea ja englantia vähän sekaisin - johtui periaatteessa täysin siitä, että hän ei yksinkertaisesti muistanut jotakin sanaa suomeksi. Kaikkein "pahimmillaan" se oli kesän jälkeen - kesät kun tuli usein vietettyä isovanhempien luona Lontoossa. Mutta se oli myös mukavaa - oli Auroralla ystäviä briteissäkin, joiden kanssa hän kirjoitteli usein facebookissa tai jutteli skypessä (harvinaisen kätevää jos häneltä kysyttiin).

"No, kirjallisuustiede on... haastavaa mut loppujen lopuks suhteellisen palkitsevaakin", Aurora totesi opinnoistaan. "Oon lähinnä ajatellut äidinkielenopettajan tai kustantajan ammattia. En oikeestaan tiedä vielä sen tarkemmin. Onneks on vielä aikaa ajatella sitäkin."
Niin tosiaan, Aurora oli jokseenkin kiinnostunut opettamisesta mutta myös kustantajan työ kuulosti todella mielenkiintoiselta - opettamista varten hänen tosin pitäisi valita vielä kasvatustieteistä muutamat lisäkurssit, mutta... no sitä ehtisi miettiä vielä myöhemmin.
"Millaista kirjallisuutta sä luet?" Aurora kysyi kiinnostuneena.

valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay To Tammi 12, 2012 3:03 pm

"Britti? Vau, siistiä. Mä oon ihan kokonaan suomalainen - tylsää, tiedän. Ei vaan, mut ois se kivaa jos olis lähisuvussa jotain vähän kirjavampaa. On meiän suvussa siis ruotsalaisa, mut ne on niin kaukana, että.. Niin", mies naurahti hiljaa. Kyseessä oli tyyliin jotakin isoisoisoisää. Eli läheistäkö? Ei.
"Mutta eipä se haittaa vaikka sulta englantia lipsuu mukaan - enköhän mä ymmärrä", naureskeli Oliver. Tuo oli hyvä kielissä. Suomi, ruotsi, englanti ja saksa. Jokaista tämä puhui erittäin hyvin, englanti tottakai vahvuutena (mikäli suomea ei laskettu mukaan, sehän oli äidinkieli).

"Mmh, varmasti. Mut se on sen arvosta. Mä tiiän. Ei siis sillä ettetkö itsekin tietäis", naurahti nuorukainen ja sipaisi hiuksiaan hieman. Eiköhän Auorora tiennyt sen aineen opiskelijana.
"Arkkitehdin ammatti on kans aika palkitsevaa. Mä tykkään siitä ihan hirveesti - tai no, en mä sitä muuten tekis", viristi Olli ja vei kupin taas huulilleen.
"Ei oo oikeestaan mitään tiettyä, mitä mä vaan lukisin. Muutama tuttu tuppaa suosittelemaan aina jotain, ja mä lukasen niitä. Viimesin tais olla joku dekkari, niitä tulee luettua melko paljon. Mut kyllä muutakin!", nyökkäili nuorukainen ja katseli naisen kasvoja.
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie To Tammi 12, 2012 3:30 pm

"Joo, mun isä on brittiläinen ja äiti suomalainen. Ja isältä tulee tää Evans-sukunimikin. Plus se ei osaa suomea juurikaan, joten me puhutaan kotona englantia", Aurora selitti. "Tai no, mä synnyin Lontoossa ja mun isovanhemmat asuu yhä siellä ja me ollaan siellä perheen kanssa usein kesät - me tosin muutettiin Suomeen varmaan kun olin puolivuotias."
Family history. No joo, Aurora ei ehkä ihan koko sukuhistoriaa juurineen päivineen ryhtynyt siinä selvittämään, mutta jotakin perusasiaa.
"Itse asiassa Ruotsi on lähempänä kun Iso-Britannia, joten mä sanoisin että ne on aika lähellä", neitokainen murjaisi - okei, ei ehkä ihan paras vitsi koko universumissa, mutta...

"Sano jos mä muistan väärin, mutta eiks arkkitehdit tarvi aika paljon matikkaa työssään?" Aurora kysäisi. "Tarkotan vaan että sun täytyy olla todella hyvä matikassa. Mulla ei oo koskaan ollut kovin hyvää laskupäätä, mutta lukemalla sen oikeestaan sitten oppi. Tai no, oli mulla numerot hyviä mutta loppujen lopuks niistä jäi aika vähän päähän. Mutta musta on hienoa tavata ihmisiä, jotka tekee sitä mitä tykkää. Nykysin monet kouluttautuu senkin perusteella että millä alalla on töitä tarjolla."
Aurora piti numeronsa pienestä pitäen hyvinä, mutta se ei korjannut sitä asiaa, että toiset opit eivät vain tahtoneet pysyä päässä kuin kokeen ajan - lukion jälkeen matikkakin oli miltei unohdettu. Noh, ne vaikeammat laskut ainakin.
"Dekkareita", Aurora oli vakuuttunut. "Oletan että oot varmaan lukenut Christiet? Tai no, ainakin jotain Christieltä?"
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay Pe Tammi 13, 2012 5:07 am

"Aijaa. Hmm.. No mut siinä on hyötynsä, että se ei puhu suomea. Ainakin sä osaat sitten puhua englantia ihan täydellisesti", Oliver sanaili pienen hymyn kera ja virnisti. Tuo kohotti kahvikupposen jälleen huulilleen ja siemaisi muutamia hörppyjä siitä. Oliverin huulet nykivät pieneen hymyyn tuon kuullessa Auroran vitsin. Tämä naurahti hiljaa, päätään pudistellen ja laski kahvikupin pöydälle.

"Tarvitseehan ne. Mä piän matikasta. Kaikkien ongelmien ratkominen on hauskaa - kyllä, kuullostan varmaan yhtä hauskalta ku tiiliseinä", huokaisi mies virne kasvoillaan. Arkkitehdin työ oli parasta.
"Jep. Tai palkan. Tottakai palkka on tärkeetä, mut mieluummin mä tekisin kivaa työtä vähän pienemmällä palkalla, kun ihan paskaa duunia mistä sais enemmän rahaa", totesi tämä. Onneksi arkkitehti tienasi hyvin.
"En kaikkia. Mutta ehkä mä vielä joku kaunis päivä..", naureskeli Oliver olkiaan kohauttaen ja kallisti päätään.
"Millasta kirjallisuutta sä sit luet?".
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie Pe Tammi 13, 2012 11:09 am

"No onhan siitä kyllä, tosin ois se toisinaan ihan mukavakin, että se osais kun kerta nyt ollaan Suomessa", Aurora totesi kohauttaen olkiaan. "Mutta täydellisestä en nyt tiijä."
Kepeä naurahdus. No joo, Aurora oli omaksunut brittiaksentin ja puhui toisinaan finglishiä, mutta oli hänellä välillä päiviäkin, jolloin hänellä kesti kääntää jotakin suomesta englanniksi. Ja se riippui tosiaan päivästäkin - jos Aurora oli sattunut tekemään pitkän päivän, ei hän välttämättä muistanut kaikkea niin virheettömästi.

"Entäs jos tiiliseinät on hauskoja?" Aurora ehdotti. "Niihinhän voi maalata graffitteja ja kaikkea - ei sillä että ite harrastaisin, mutta on niitä taiteellisempia versioita ihan hieno joskus katsella kun kävelee ohi."
Palkka taisi olla tosiaan se joka määritteli aika paljon - eipä kai kovin moni olisi kouluttautunut esimerkiksi sairaanhoitajaksi, jos se ei olisi ollut "kutsumustyö". Tai kouluttautunut työttömäksi.
"Haha, mutta oot lukenut kuitenkin", Aurora totesi ja hörppäsi kahviaan. "Ihan vaan varmistin, koska musta jokaisen dekkarifanin pitäisi lukea vähintään jotain Christieltä. Mä luen vähän kaikkea sekasin. Osittain koulunkin takia. Oon oikeestaan kirjojenkin saralla aika kaikkiruokainen. Kunhan ne on suomeks tai englanniks - muissa kielissä voi mennä vähän kauemman aikaa lukee. Asiasta lapatossunpohjaan - ootko sä muuten matkustellut paljon?"
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay Pe Tammi 13, 2012 11:15 am

"Noo, mutta hyvin kuitenkin. Mä puhun englantia kans aika hyvin - mitä nyt itse sanonkin", naurahti nuorukainen hiljaa ja kohautti olkiaan. Ala-asteelta saakka tämä vain oli ollut siitä niin kovinkin kiinnostunut. Vaihtoon lähtemistä oli nuorukainen miettinyt, mutta raha oli tullut vastaan. Sellainen lysti oli kallista. Yksinhuoltajaäiti usean lapsen kanssa - silloin ei vaihtoon lähdetty.

"No muhun voit maalailla sitten vaikka graffiteja?", mies totesi virneenpoikasen kera ja hämmenteli kahviaan. Sitten tuo kulautti taas hieman juomaa suuhunsa ja kuppi olikin tyhjä. Kahvi oli ollut erittäin hyvää, mmh.
"Aaa, joo. Mä oon lukenu englanniks pari kirjaa, ja saksaks kans pari", saneli tämä hymy huulillaan ja kallisti päätään. Kuullessaan toisen kysymyksen, mies naurahti hiljaa.
"En kovin paljoa. Mä oon aina halunnut, mut raha on ollut vähän esteenä. Mut oon mä käynyt Ruotsissa, Virossa, Saksassa ja Italiassa", kertoili Oliver.
"Mites sä?".
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie Pe Tammi 13, 2012 11:40 am

"Mä voin uskoo", Aurora totesi. "Varmaan tarvit sitä työssäskin?"
Tai no, niin Aurora ainakin kuvitteli. Kaipa arkkitehtikin joutuisi ainakin toisinaan pitämään yhteyttä ulkomaisiin tuottajiin tai asiakkaisiin - ainakin sitä niin luulisi. Tosin no, kotimaan markkinoillakin oli varmasti kysyntää.

Aurora naurahti iloisesti Oliverin tokaisulle - olihan sitä olemassa tietenkin bodypainting, mutta se nyt ei aivan ollut Auroran alaa.
"Saksaks? Vaikuttavaa", nainen totesi nostaessaan kulmiaan. "Mun suurin projektini oli varmaan yks ruotsinkielinen romaani, josta mun piti kääntää varmaan joka viides sana. Mut saksa on kyllä kiehtova kieli. Mun tekis mieli oppia sitä joskus."
Auroralla matkailuesteenä oli usein koulu ja kesät taas vietettiin Iso-Britanniassa. Eipä siinä ollut paljon tullut matkailtua vaikka naista se olisi kiinnostanutkin.
"No lähinnä Iso-Britanniassa, tosin taisin mä joskus pienempänä käydä Ruotsissakin", Aurora totesi. "Lähtisin kyllä mieluusti matkailemaan, mut syksyllä ja keväällä koulu rajoittaa aika paljon ja kesät taas menee usein Lontoossa. Tai suuri osa niistä."
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay Pe Tammi 13, 2012 11:46 am

"Joo, oikeestaan. Ruotsia ja englantia. On siitä saksastakin hyötyä, mut siis.. Eipä sitä nyt niinkään tarvitse", naurahti. Kielipää oli hyödyksi melkein joka työssä, joten.. Niin. Haluaisipa tämä oppia myös espanjaa ja ranskaa, samoin kuni venäjää. Joskus jos aikaa olisi, opiskelisi Olliver itsenäisesti venäjän alkeet.

"Joo. Mä aloin lukee saksaa ylä-asteella. Ja oikeestaan mä kiinnostuin siitä jo pikkupoikana, ja ite koitin jotenkin räpeltää sitä, mut.. Niin", hymähti Oliver huvittuneena ja katseli naisen kauniisiin kasvoihin. Jestas, toinen näytti hyvältä.
"Ois kiva käydä siellä joskus. Mä oon halunnu käydä Lontoossa. Ja aika monessa muussakin paikassa. Australiassa, Singaporessa..", mies huokaisi hymyillen. Japani isojen rakennustensa kanssa kiinnostaisi myös.
"Mmh, no joo. Ymmärrän", Olli saneli ja oikoi paitaansa parempaan kuosiin.
"Onks sulla sisaruksia?", kyseli mies hymyillen.
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie Pe Tammi 13, 2012 12:29 pm

Aurora nyökkäili kuunnellessaan Oliveria. Ruotsista ja englannista oli varmasti eniten hyötyä kun Suomen puolella liikuttiin - tosin no, kyllä ne ruotsalaiset puhuivat useimmiten kyllä englantiakin. Montakohan kertaa Aurorakin oli puhunut jollekin ruotsalaiselle turistille englantia? Vastaus: todella monta.

"Haha, sittenhän voidaan tehdä sopimus että sä voit opettaa mulle saksaa ja mä voin hoitaa ton ranskan opettamisen", Aurora naurahti.
Ranskaa oli tullut luettua kolmosluokalta lähtien, joten siihen hänellä oli hyvä pohja - sillä pärjäisi hyvin jos hän sattuisi vaikka joskus matkustamaan Ranskaan. Pariisi olisi nimittäin ihan kiva nähdä joskus.
"Käytännössä siis kaikkialla?" Aurora summasi. "Niin mäkin. Eri maat on kiehtovia kaikki omalla tavallaan. En oo koskaan oikeestaan ollut matkakuumeessa, mutta varmasti lähtisin minne vaan jos tulis hyvä tilaisuus. Ja Lontookin on näkemisen arvonen - tosin sitten kun siellä on viettänyt paljon aikaa niin se on enemmänkin kun toinen kotikaupunki ja kaikki on jo tuttua."
Jos nyt oikein laskettiin oli Aurora viettänyt yhteensä viisi ja puoli vuotta elämästään Lontoossa - joka kesä kolme kuukautta. Olihan se mukavaa, mutta ei se kaupunki enää samalta tuntunut kuin silloin alkuaikoina. Nykyään se tosiaan oli enemmänkin kuin toinen koti.
"Mulla on nuorempi veli", Aurora vastasi. "16-vuotias. Ei muita. Mutta yks veli on ihan riittävästi mulle - en olis tosin varmaan lapsena valittanut jos olis ollut enemmänkin. Entä sulla?"
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay Pe Tammi 13, 2012 12:40 pm

"Ooh, noni. Kuullostaa hyvältä. Sä oot varmasti hyvä opettaja", virnisti Oliver ja naurahti. Tämä silmäili toisen silmiin hetken aikaa, kunnes käänsi katseensa. Eihän tuijotus hyvästä ollut - vaikka tuskin nainen siitä pahastuikaan.
"Joo, totta. Kyllä mä matkustelisin jos vaan olis aikaa ja rahaa. Halua on", kertoili Olli ja nojautui paremmin tuolinsa selkänojaa vasten. Nuorukainen nyökkäili pari kertaa ja naurahti sitten.
"Niin no sulle Lontoo on varmaan jo tosi tuttu - ymmärrän", sanoi Oliver hiuksiaan haroen ja väläytti pikaisen hymyn. Tottakai neitonen varmasti tiesi paikan ja tunsi sen kuin omat taskunsa.
"Aaa, okei. Hmm. Ihan kiva että on sisaruksia - edes sitten yksikin. Kyl sitä välillä ajatteli että ainokaisena vois olla jees, mut nääh..", Oliver hymähti ja veti huulilleen pienen hymyn.
"Mul on isoveli, isosisko, kaks pikkusiskoa ja kaks pikkuveljeä, virnisti Oliver. Heh, tässä kisassa nuorukainen aina voitti.
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie Pe Tammi 13, 2012 1:01 pm

Aurora naurahti - noo, eipä hän nyt tiennyt millainen opettaja olisi. Tai ainakaan vielä, ehkä hyvä ehkä huono - tosin hän piti kyllä opettamisesta. Ei missään pätemismielessä vaan no, opetusmielessä. Tosin no, toisinaan hän innostui vähän turhankin herkästi jostain tietystä aiheesta - eiköhän kasvatustieteiden puolella sitten opittaisi enemmänkin kaikenlaisista opetusmetodeista ja mikä kannatti ja mikä ei. Kaikkein mieluiten Aurora haluaisi luokanopettajaksi ala-asteelle, mutta ei sulkenut pois yläaste- tai lukio-opettajankaan ammatteja. Saatika sitä kustantajan hommaa.

Aurora kohautti kulmiaan. Kuusi sisarusta - vau. Ei missään nimessä huonossa mielessä. Oli siinä varmaan ollut kyllä hoidettavaakin silloin kun kaikki olivat olleet ihan pieniä lapsia. Halusihan Aurorakin lapsia mutta ei ehkäpä ihan seitsemää. Ehkäpä kaksi tai kolme - niin kuin Oliver sanoikin, sisaruksia oli mukava olla.
"Vau!" Aurora sanoi. "Ei siis missään nimessä missään huonossa mielessä. Sisarukset on kivoja. Tai no - aina välillä normaalissakin sisarussuhteessa menee sukset ristiin, mutta loppujen lopuks on tosi mukavaa että ne on olemassa ja tukemassa."

Henry nyt oli välillä vähän villilapsi, mutta hän oli kuitenkin Auroran pikkuveli. Ja nainen ei kyennyt laskemaan edes kahden käden sormilla montako kertaa oli pelastanut Henryn nahan tämän pahassa kapinavaiheessa...
"Sä olet varmaan se huolehtivainen isoveli?" Aurora kysäisi hymy huulillaan.
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay Pe Tammi 13, 2012 1:12 pm

"Mmh, joo-o. Suurperhe, suurperhe", naurahti mies hiljaa. Tosin nykyään sen tuntui tottakai ehkä jotenkin 'särkyneeltä' isän kuoleman vuoksi, vaikka siitä olikin jo vuosia. Silti. Kaikki oli ollut hyvin kun sitä oltiin oltu vielä pikkulapsia, vaila tietoutta maailman pahuudesta.
"Ja nii-in, sisarukset on kivoja", Oliver hymyili ja nyökkäsi. Tämä oikaisi paitaansa hieman ja naureskeli naisen kysymykselle.
"No joo. Enköhän mä ihan. Mut erittäin tyytyväinen mä silti oon isosisaruksiini. Kiva kun ei tarvitse itse olla se vanhin, vaan on vähän niin kuin keskellä", hymyili Kaikkosen nuorukainen aurinkoisesti toiselle.

"Noo.. Säkin varmasti oot hyvä sisko?", tuo heitti naurahduksen kera ja silmäili Auroran kasvoja. Hmh. Miekkonen vilkaisi sitten ikkunasta alas kadulle, jossa vilisti ihmisiä vaikka millä mitalla. Jokainen omille teilleen menossa.
"Ooto sä asunu Helsingissä kuinka kauan?".
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie Pe Tammi 13, 2012 1:45 pm

"No mut onhan se ihan kiva", Aurora sanoi. "Meilläkin oli toisinaan kotona ihan tylsää kun kaikki oli jossain - tottakai sitä omaakin rauhaa joskus tarvii, mut välillä se vaan käy tylsäks. Tosin jos mulla käy aika tylsäks niin sillon yleensä lähden vaan kaupungille seikkailemaan päämäärättömänä."
Aurora naurahti. Asiat olivat tietenkin eri tavalla nyt kun hän asusteli Miron kanssa - kyllä sitä tekemistä nimittäin aina löytyi jos vain etsi. Jos hän olisi asunut yhä kotona, olisi hän varmasti tuntenut olonsa tylsäksi useastikin.

Aurora katsahti äkkiseltään lähelle tulleeseen lapseen, joka näytti hyvin uteliaalta. Neitokainen hymyili tälle, mutta sen kummempaa tuttavuutta hän ei kuitenkaan ehtinyt tehdä ennen kuin tämän isä (tai niin Aurora oletti) tuli hakemaan tämän pois. Aurora käänsi sitten katseensa takaisin Oliveriin hymyillen.
"Oikeestaan siitä lähtien kun oon ollut joku puolivuotias. Porukat asuu yhä Töölössä, mutta muutin vajaa pari vuotta sitten tosiaan omilleni. Tai no, Miron kämppikseks. En tiedä mainitsiko se siitä asiasta", Aurora kertoi.
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  fay Pe Tammi 13, 2012 2:07 pm

"Mmh, toi on niin totta. Mä jäin vähän sitä omaa rauhaa vaille kyl joskus. Tai oli mun huoneessa onneks lukko. Siellä mä olin melko suuren osan päivästä. Maalailin, kuuntelin musaa.. Datasin", naureskeli tämä ja pudisti päätään huvittunenaa. Oi voi, oli se melkoista ollut muinoin.
"Tosin kyl mä loppupeleis oon tyytyväinen. Tosi tyytyväinen. Eipä ainakaan tullu yksinäinen fiilis koskaan. Kämppä aina porukkaa täynnä. Siskojen kavereita ja mitä kaikkea", Olli saneli päätään pudistellen.

"Aaaa, okei. Eli ihan kunnon stadilainen", virnuili mies pieni hymy huulillaan sitten. Tämä itse oli asunut nuoruutensa kokonan Viitasaarella.
"Mä muutin Viitasaarelta tänne Stadiin, koska pääsin Aalto -yliopistoon tosiaan opiskelemaan. Oli kyl ihan kivaa vaihtelua. Pääs isoon kaupunkiin", hymyili Oliver ja naurahti hiljaa ajatuksilleen. Oli tämä kyllä hukassakin ollut, kyllä.
"Miron kämppis? Ai..", naurahti mies hiljaa ja haraisi hiuksiaan. Olikohan jännää jakaa asunto toisen kanssa? Vieläpä vastakkaisen sukupuolen.
fay
fay
Rappukäytävän vakiokasvo

Viestien lukumäärä : 444
Points : 541
Join date : 12.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  valerie Pe Tammi 13, 2012 3:10 pm

Aurora nyökkäili. "Lapsena se vasta mukavaa onkin kun kaikilla tuntuu aina jossain välissä olevan sellanen vaihe, että ne, jotka on ainoita lapsia haluais sisaruksia enemmän kun muuta ja puolestaan ne joilla on sisaruksia, vannos luopuvansa niistä vaikka heti. Mut nooh, se on elämää. Mä en tosin luopuis omastani mistään hinnasta."

"Se ei ilmeisestikään maininnut sitä", Aurora totesi. "No joo, se on mun paras ystäväni. No... miespuolinen ystävä. Ei se tosin aina oo se kämppis helpoimmasta päästä. Miron tuntien voit varmaan kuvitella. Tosin hyvänä puolena on varmaankin se, että useimmiten saan viettää illat rauhassa kun Miro on töissä."
Mmm, Aurora ei ollut oikeastaan koskaan ollut kai kunnolla vihainen Mirolle, mutta toisinaan jotkut seikat aina välillä ärsyttivät - varmaan tosin tasapuolisesti kumpaakin.
"Anyways, asutsä missä päin Helsinkiä?" Aurora kysyi.
valerie
valerie
Hyvänpäivän naapuri

Viestien lukumäärä : 151
Points : 193
Join date : 12.01.2012
Ikä : 34

Takaisin alkuun Siirry alas

It wasn't really what I thought but it turned out to be even better Empty Vs: It wasn't really what I thought but it turned out to be even better

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa